سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طول شبکه فیبر نوری کشور به 56 هزار کیلومتر رسید

عصر پنجشنبه 1/ مرداد در جلسه شورای اداری لرستان، معاون طرح و توسعه فناوری های نوین شرکت ارتباطات زیرساخت بیان کرد: شرکت زیر ساخت متولی شبکه مادر مخابراتی کشور است و شرایط لازم برای اپراتور ها جهت ارائه سرویس های نهایی خود به مردم را فراهم می کند.
ایشان اظهار داشت: در طول دولت یازدهم شبکه فیبر نوری اصلی از 51 هزار کیلومتر به 56 هزار و 500 کیلومتر رسیده و در زمینه ی انتقال فیبر نوری پروژه ی تلاش را اجرا نموده ایم.
ظرفیت شبکه انتقال نوری کشور در ابتدای دولت تدبیر و امید حدود 450 هزار ای وان (E1) بوده و با اجرای پروژه ی تلاش با یک میلیون و 300 ای وان افزایش یافت که این افزایش بیش از 5/2 برابر می باشد.
امید است تا پایان امسال این ظرفیت به 4 میلیون ای وان افزایش یابد و افزایش 6/2 برابری در این زمینه حاصل شود.
همچنین در ادامه افزود: حوزه شبکه IP کشور سرویس های متنوعی را در بر می گیرد که ظرفیت آن حدود 620 گیگابیت بر ثانیه بوده که با رشد 284 درصدی به 2400 تراگیگ افزایش یافته است و امیدواریم این ظرفیت تا پایان امسال به 4 هزار گیگابیت بر ثانیه افزایش یابد....

برای دیدن ادامه خبر به لینک زیر مراجعه نمایید:

طول شبکه فیبر نوری کشور به 56 هزار کیلومتر رسید

 


» نظر

فرایند اتصال مکانیکی

مرحله مهم: برش فیبر

مهمترین مرحله از اتصال مکانیکی برش صحیح فیبر می باشد. اغلب کیت های اتصال مکانیکی یک کلیور ارزان که شبیه دستگاه منگنه می باشد همراه خود دارند.
در حالی که این کلیور می تواند نتایج قابل قبولی تولید کند، کار با آن نیاز به مقداری تمرین و استفاده مستمر دارد. این مطلب را می توان برای تمام کلیور های دستی ارزان بیان کرد. انتخاب بهتر، کلیورهای گرانتر که برای اتصال فیوژن استفاده می شوند می باشد.
این کلیور خیلی گران است اما هزینه ی آن به سرعت با عملکرد بالاتر پرداخت و جبران خواهد شد. داشتن میکروسکوپی با توانایی بررسی انتهای فیبر بعد از برش جهت تعیین کیفیت و بررسی اتصال مفید می باشد.
در اینجا نمونه هایی از برش های خوب و بد نشان داده شده است.
فرایند اتصال مکانیکی

آماده سازی فیبر و کابل دراین روش مطابق روش اتصال فیوژن می باشد.

آماده سازی کابل ها برای اتصال

مقدار مناسبی از روکش را ( معمولا 2-3 متر ) برای اتصال و پوشاندن بافر تیوب ها و فیبر ها در بسته اتصال جدا کنید و همچنین مقدار مناسبی از الیاف دور آن را برای چسباندن و بستن باقی بگذارید. مواد مسدود کننده آب را با استفاده از پاک کننده های مناسب تمیز کنید.
بافر تیوب ها را جهت نمایان شدن فیبر ها برای اتصال حذف کنید. به طور کلی بسته های اتصال به یک متر بافر تیوب درون بسته و یک متر فیبر درون سینی اتصال نیاز دارند. تمام مواد مسدود کننده آب را تمیز کنید.

برای دیدن ادامه مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید:

فرایند اتصال مکانیکی

 


» نظر

4 هزار کیلومتر ظرفیت فیبر نوری در استان سیستان و بلوچستان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – محمود واعظی – در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت فیبر نوری در استان سیستان و بلوچستان تا پایان فعالیت این دولت به 4 هزار کیلومتر خواهد رسید و اعلام کرد شبکه فیبر نوری این استان به میزان یک هزار کیلومتر افزایش یافته است.
وی همچنین در ادامه بیان کزد: سرمایه گذاری همراه اول دراین استان جهت توسعه زیر ساخت، توسعه اشتغال و خدمات الکترونیک که از مهمترین برنامه های همراه اول می باشند، 4 برابر شده است.
واعظی توجه به مناطق محروم را از ویژگی های دولت تدبیر و امید بیان کرد که پیروی این توجه اجرا و تکمیل پروژه های زیربنایی در استان سیستان و بلوچستان در اولویت قرار گرفته است.

برای دیدن خبر به لینک زیر مراجعه نمایید:

4 هزار کیلومتر ظرفیت فیبر نوری در استان سیستان و بلوچستان


» نظر

اولین شهرک ارتباطات کشور در البرز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه دیدار با امام جمعه کرج به توسعه دولت الکترونیک در کشور اشاره نمود و بیان کرد تامین زیر ساخت های توسعه دولت الکترونیک بر عهده دولت است و روان سازی، شفاف سازی، تبعیض، جعل سیستم اداری کشور و جلوگیری از فساد اداری را از ویژگی های اجرای فراگیر این طرح در سطح کشور اعلام کرد. با توجه به شاه راه بودن این استان و شرایط و ظرفیت هایی نظیر توسعه فیبر نوری و اتصال این شبکه به منازل ودانشگاه ها در کرج، ایجاد این ظرفیت ها را در اولویت وزارت متبوع خود در این استان برشمرد.

وی با توجه به روند افزایش جمعیت در استان البرز و نیاز این استان به تلفن ثابت اظهار داشت: برای توسعه استفاده مردم از تلفن همراه و توسعه خدمات اینترنتی از طریق تلفن و موبایل، جهت کاهش مراجعات مردم به دستگاه های اجرایی در تلاش هستیم.

برای دیدن ادامه خبر به لینک زیر مراجعه نمایید:

 اولین شهرک ارتباطات کشور در البرز

 


» نظر

تکنیک های اتصال مکانیکی

تکنیک های اتصال مکانیکی

با توجه به تعریف اتصال مکانیکی و بیان فواید و معایب آن در مقاله قبلی در اینجا به تشریح مکانیزم و تکنیک های اتصال مکانیکی خواهیم پرداخت.

مکانیزم هم ترازی

بزرگترین تفاوت در اتصالات مکانیکی روش تراز کردن فیبر ها می باشد. در اینجا چند روش معمول را توضیح می دهیم.
ساده ترین روش برای ایجاد اتصال مکانیکی، تراز کردن دو فیبر در یک لوله شیشه ای کوچک با یک سوراخ کمی بزرگتر از قطر بیرونی فیبر ها می باشد.این نوع از اتصال به خوبی با چسب های UV و همچنین ژل بین فیبرها کار می کند.

V-Groove

اتصالات V-Groove بسیار ساده هستند و به خوبی کار می کنند. آنها برای فیبر های تکی یا حتی برای نوار های فیبر که در اینجا نمایش داده شده است موثرند.
صفحات تراز شیاردار می توانند از خیلی از مواد ساخته شوند و کاملا ارزان هستند.
3M Fiberlok نوعی از اتصال V-Groove می باشد که از یک پرس فلزی در یک محفظه پلاستیکی برای تراز فیبر ها و خمش آنها استفاده می کند.
طراحی زیبا و عملکرد خوب آن موجب شده تا این روش تبدیل به یکی از محبوب ترین روش های اتصال مکانیکی شود...

برای دیدن ادامه مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید:

 تکنیک های اتصال مکانیکی

 

 

 

 


» نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >