سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایسه اتصال فیوژن و اتصال مکانیکی

در روزهای اولیه تولید فیبر نوری اجرای فیوژن فیبر نوری دشوار و نیازمند تمرین فراوان بوده است. امروزه اگرچه دقت و مراقبت در زمان اجرای اتصال فیوژن لازم می باشد اما روند کار مشخص و به صورت خودکار می باشد.
اتصال مکانیکی و فیوژن دو دسته ی گسترده از تکنیکهای مورد استفاده برای اتصال فیبر های نوری می باشند.
اتصال مکانیکی به عنوان یکی از انواع اتصال فیبر نوری، از مواد و وسایل مکانیکی جهت همترازی و اتصال فیبر ها استفاده می کند.
اتصال فیوژن شامل فرایند استفاده از حرارت موضعی جهت ذوب کردن یا ترکیب کردن انتهای دو فیبر می باشد.
هر کدام از تکنیک های اتصال به دنبال بهینه سازی عملکرد و کاهش اتلاف اتصال می باشند. اتصال مکانیکی اتلاف وارده بیشتر، قابلیت اطمینان پایین و اتلاف برگشتی بیشتری از اتصال فیوژن دارد.
در زمان انتخاب یک روش اتصال فیبر نوری، چیزی که خیلی راجع به آن صحبت می شود، مقایسه جنبه اقتصادی آنها می باشد.
به طور کلی اتصال مکانیکی معمولا نیاز به سرمایه گذاری اندکی دارد. بهتر است توجه شود که با اتصال مکانیکی شما نیاز به مدیریت و مقابله با هزینه های هر اتصال دارید.
با اتصال فیوژن هزینه هر اتصال کمتر می باشد اما به هزینه اولیه بیشتری نیاز می باشد که این سرمایه گذاری اولیه با توجه به امکانات و دقت دستگاه جوش که قصد استفاده از آن را دارید متغیر می باشد.
با اتصال فیوژن اتصال دقیق تر و بهتر می شود در عوض در صورت انتخاب این روش مجبور به پرداخت سرمایه گذاری اولیه خواهید بود که البته به دلیل برتری ها و کیفیت بهتر اتصال فیوژن پرداخت این هزینه به صرفه می باشد....

برای دیدن ادامه مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید:

مقایسه اتصال فیوژن و اتصال مکانیکی

 

 


» نظر

فیبر های نوری ابزار جاسوسی NSA

به گزارش واحد بین الملل سایبربان (موسسه اطلاع رسانی امور سایبری)، ویلیام بینی (William Binney) عضو سابق سازمان امنیت ملی امریکا که در حال حاضر مانند ادوارد اسنودن به افشاگری در مورد این سازمان می پردازد، بیان کرد: "حداقل 80 درصد کابل های فیبر نوری از امریکا می گذرند. درواقع حداقل 80 درصد مکالمات صوتی دنیا در امریکا ذخیره می شوند و NSA در مورد چیزهایی که ذخیره می کند دروغ می گوید." البته ویلیام بینی برخلاف اسنودن در زمان ترک این سازمان سندی با خود نیاورده است.

در گزارشی ذکر شده سازمان امنیت ملی به زودی تمام ترافیک سالانه اینترنت که حدود 966 اگزابایت است را جمع آوری می کند. این در حالی است که رئیس گوگل گفته بود حجم تمام اطلاعات بشر از زمان پیدایش گوگل تا سال 2003 تنها 5 اگزابایت است! ویلیام بینی اظهار داشت: "هدف نهایی NSA کنترل کل جمعیت جهان است."

این افشاگری ها نشان گر آن است که برخلاف اظهارات NSA، هدف NSA فقط جاسوسی از تروریست ها نیست بلکه هدف جاسوسی از تمام دنیا است. همچنین بی دلیل نیست که شرکت گوگل در تلاش است تا فیبرهای نوری را در تمام دنیا نصب کند، زیرا به واسطه این کار می تواند به NSA در جاسوسی از افراد کمک کند.

برای دیدن خبر به لینک زیر مراجعه نمایید:

فیبر های نوری ابزار جاسوسی NSA

 

 


» نظر

شبکه های محلی بی سیم

خیلی از شبکه ها بدون کابل در حالت بی سیم کار می کنند. شبکه های LAN بی سیم از امواج رادیویی با فرکانس بالا، پرتوهای نور مادون قرمز یا لیزر ها برای ارتباط بین ایستگاه های کاری، سرور ها، هاب ها و غیره استفاده می کنند.
هر ایستگاه کاری و فایل سرور در شبکه بی سیم چند نوع فرستنده و گیرنده/ آنتن برای ارسال و دریافت اطلاعات دارد.
انتقال اطلاعات بین فرستنده و گیرنده در صورت وجود ارتباط فیزیکی بین آنها صورت می گیرد. برای فواصل طولانی تر، ارتباطات بی سیم می توانند از طریق فناوری تلفن همراه، انتقال مایکروویو یا ماهواره انجام شوند.
شبکه های بیسیم برای اتصال لپ تاپ ها، دستگاه های قابل حمل یا کامپیوتر های از راه دور به شبکه های LAN بسیار مناسب می باشند. همچنین در ساختمان های قدیمی که کابل کشی در آنها مشکل و غیر ممکن می باشد استفاده از شبکه های بی سیم مفید می باشد.
دو نوع خیلی معمول از ارتباطات مادون قرمز که در مدارس مورد استفاده قرار می گیرد، broadcast دید خطی و پراکنده می باشد. ارتباطات دید خطی به این معنی است که نباید خط مستقیم بین ایستگاه کاری و فرستنده و گیرنده مسدود باشد. اگر کسی در زمان وجود یک انتقال در مسیر خط مستقیم قدم بزند، ممکن است اطلاعات نیاز به ارسال مجدد داشته باشد. این نوع از انسداد می تواند موجب کاهش سرعت شبکه های بی سیم شود.
ارتباطات مادون قرمز پراکنده، پراکندگی انتقالات مادون قرمز به بیرون در جهات مختلف می باشد که از دیوار ها و سقف ها تا زمان برخورد به گیرنده منعکس می شود. ارتباطات شبکه با لیزر در واقع همان شبکه مادون قرمز خط مستقیم می باشد.
استاندارد ها و سرعت های وایرلس

معاهده Wi-Fi یک سازمان غیراتفاعی جهانی می باشد که برای تخمین استاندارد ها و قابلیت همکاری برای شبکه های بی سیم کمک می کند. شبکه های بی سیم اغلب به عنوان ‎Wi-Fi ‏(‎wireless-fidelity‏) نامیده می شوند.
استاندارد های اصلی ‎Wi-Fi‏(‎IEEE802.11‏) در سال 1997 تصویب شد. از آن زمان بسیاری از تغییرات پدید آمدند. ( که این تغییرات همچنان ادامه دارد.)
شبکه های Wi-Fi از پروتکل اترنت استفاده می کنند...

برای دیدن ادامه مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید:

شبکه های محلی بی سیم

 


» نظر

سرمایه گذاری گوگل برای احداث کابل فیبر نوری زیر دریایی

گوگل اعلام کرده به 5 شرکت دیگر برای ساخت یک سیستم کابل فیبر نوری که سواحل غربی آمریکا را به شهرهای Chikura و Shima در ژاپن متصل می کند پیوسته است که این پروژه به عنوان Faster نامیده می شود. این سیستم کابل 300 میلیون دلار تخمین زده شده است.
Faster با کابلی با 6 جفت فیبر و تکنولوژی های انتقال نوری با ظرفیت اولیه 60 Tb/s (100 Gb/s * 100 طول موج * 6 جفت فیبر) طراحی شده است.

5 سرمایه گذار دیگر در Faster شامل تلفن همراه بین الملل چین، شرکت مخابرات جهانی چین، حمل و نقل جهانی، RDDI و Singtel می باشند. بهترین فروشنده سیستم های کابل زیر دریایی با بیش از 200,000 کیلومتر کابل، تامین کننده سیستم برای Faster خواهد بود.

معاون ارشد مدیر زیر ساخت های فنی و گوگل، اورس هولزله در google+ بیان کرد: "در گوگل ما میخواهیم محصولاتمان سریع و قابل اعتماد باشند که نیاز به یک زیرساخت شبکه بزرگ دارد که برای بیشتر از یک بیلیون کاربران اندروید یا توسعه دهندگان محصولات در حال ساخت در بستر ابر گوگل مناسب باشد و گاهی نیاز است مسیر Faster از اقیانوس بگذرد. به همین دلیل ما بر روی Faster سرمایه گذاری کردیم که یک کابل زیر دریایی جدید می باشد که شهرهای غرب ساحل آمریکا را با ظرفیت 60Tbps به دو مکان ساحلی در ژاپن متصل می کند. (حدود 10 میلیون بار سریعتر از مودم کابلی شما)"

با توجه به Builtvisible حدود 200 کابل فیبر نوری در شبکه زیر دریا که اطلاعات اینترنت را در سراسر جهان انتقال می دهد، بیش از 95 درصد از ترافیک داده و صوت اقیانوسپیما را حمل می کنند. در 2013 کابل های زیر آبی 51 بیلیون گیگابیت در هر ماه حمل می کنند و انتظار می رود به 132 بیلیون گیگابیت در بیش از 4 سال افزایش یابد....

برای دیدن ادامه خبر به لینک زیر مراجعه نمایید:

سرمایه گذاری گوگل برای احداث کابل فیبر نوری زیر دریایی

 


» نظر

تجهیزات شبکه و کابل ها

 یک شبکه کامپیوتری تمام کامپیوترها به علاوه سایر تجهیزات جانبی نظیر پرینتر را به هم متصل می نماید.
برای ایجاد شبکه کامپیوتری، به رنج وسیعی از تجهیزات فیزیکی شامل قطعات سخت افزاری شبکه نیاز می باشد که در زیر به آنها اشاره می نماییم:

 

  کابل ها و کانکتور ها

  کابل ها با کمک کانکتور ها ارتباط بین کامپیوتر ها، پرینتر ها، سرور ها و سایر تجهیزات شبکه شما را ایجاد می کنند.


روتر
یک دستگاه تخصصی شبکه که نود بعدی برای هدایت بسته دیتا به سمت مقصد نهایی را تعیین می کند و بر خلاف گیت وی نمی تواند رابط پروتکل های متفاوت باشد. این دستگاه در لایه 3 OSI کار می کند.

 

  سوئیچ
یک دستگاه که ترافیک را از یک سگمنت شبکه به خطوط معین ( مقصد یا مقاصد مورد نظر ) که سگمنت ها را به سگمنت های شبکه ی دیگر اتصال می دهند، تخصیص می دهد. برخلاف hub، سوئیچ ترافیک شبکه را تجزیه و به مقاصد مشخص، نه تمام سیستم های درون شبکه، ارسال می کند. این دستگاه در لایه 2 OSI کار می کند.

 

  اکسس پوینت بی سیم

  این دستگاه امکان اتصال به شبکه های بی سیم را فراهم می کند....

 

  برای دیدن ادامه مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید:

تجهیزات شبکه و کابل ها

 


» نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >