سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سریعترین شبکه جهانی با امکان ارسال تمام ترافیک اینترنت روی یک فی

سریع ترین شبکه جهانی می تواند تمام ترافیک اینترنت را روی یک فیبر single حمل کند.
یک گروه مشترک از محققان هلند و ایالت متحده امریکا با ارسال 255 ترابیت در ثانیه معادل 32 ترابایت در ثانیه به درون یک رشته از فیبر شیشه ای، رکورد سرعت جهان برای شبکه فیبر را شکستند.
این میزان قادر به ارسال 1 GB فیلم در 31.25 میکروثانیه ( 0.03 میلی ثانیه ) یا ارسال تمام محتویات هارددیسک 1 TB شما در حدود 31 میلی ثانیه می باشد.
برای استفاده از 255 Tbps در آینده ، لینک های سریع ترین فیبر single در بهره برداری تجاری 100 Gbps یا 2.550 بار آهسته تر است.
255 Tbps به طور شگفت آوری سریع می باشد و تا حد زیادی از ظرفیت کل کابل بیشتر است.
در حال حاضر صدها فیبر شیشه ای در طول اقیانوس اطلس وجود دارد که درواقع مشابه 255 ترابیت در ثانیه یا حتی بیش از مجموع تمام ترافیک جاری در سراسر اینترنت در زمان اوج مصرف می باشد.
اکنون این سوال پیش می اید که چگونه محققان در دانشگاه فنی آیندهوون (TU/E) و دانشگاه مرکزی فلوریدا (CREOL) این کار را انجام دادند؟ البته با فیبر چند هسته ای!
تمام ستون فقرات اینترنت از فیبر های شیشه ای یا پلاستیکی single mode تشکیل شده است. این فیبر ها تنها قادر به حمل یک حالت نور می باشند که در واقع به این مفهوم است که آنها فقط می توانند نور را از یک لیزر single حمل کنند. ( توضیح این مطلب کمی پیچیده تر و از محدوده ی این مقاله خارج می باشد). هنوز هم ارسال مقدار غیر منطقی از داده (چند ترابایت) به درون یک فیبر single از طریق تقسیم طول موج چند گانه (WDM) امکان پذیر می باشد. اما در نهایت در مقابل قوانین فیزیک اجرا خواهد شد.

 

برای اطلاع بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید :


سریعترین شبکه جهانی

 



» نظر