سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه اندازی گوگل فایبر در بستر فیبر نوری

گوگل فایبر سرویس جدیدی می باشد که توسط گوگل در سال 2014 با کار بر روی 34 شهر در 9 منطقه در سراسر امریکا برای ایجاد شبکه های جدید فیبر نوری مطرح شده است.
طراحی و ارائه ی این سرویس زمان بر بوده و نیازمند همکاری دولتمردان این شهر ها و بررسی زیرساخت، جاده ها، مسیر های زیر زمینی آب و برق و همچنین فراهم کردن مجوز ها و اطمینان از امادگی شهر برای طراحی و ساخت می باشد.
سرعت این سرویس 100 بار سریع تر از سرعت پهنای باند های امروزی معادل با 1 گیگابیت (1000 مگابیت) در ثانیه می باشد. هزینه ی این سرویس 120 $ در ماه برای سرویس تلویزیون+ اینترنت گیگابایتی و 70$ برای اینترنت گیگابایتی بدون تلویزیون می باشد که در مقایسه با هزینه ی ISP ها با توجه به سرعت پایین آنها در کنار اینترنت نامحدود برای مشترکین عادی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

دانلود فوری و تلویزیون منحصر به فرد از امکانات بی پایان این سرویس می باشند که به شرح زیر می باشند.

اینترنت فوق سریع

با وجود این امکان زمان بافرینگ بسیار کوتاه شده و امکان گفت گوی تصویری با کیفیت عالی در زمان طولانی، آپلود ویدئو های خانوادگی و امکان اجرای بازی های آنلاین مورد علاقه ی شما فراهم شده است.

تلویزیون منحصر به فرد

این سرویس تماشای 150 کانال و دهها هزار تصاویر و فیلم های درخواستی همه در یک مکان و استفاده از جستجوی هوشمند برای پیدا کردن برنامه مورد علاقه و کشف امکانات جدید را فراهم می نماید.
همچنین این تلویزیون دارای امکان ارائه ی تلوزیون HD شفاف کریستالی می باشد که به دلیل استفاده از فیبر فراهم شده زیرا فیبر فضای بیشتری به منظور فشرده سازی کمتر فراهم میکند که موجب ایجاد پهنای باند لازم برای ارائه ی تصاویر HD می شود.
با استفاده از دستگاه DVR امکان ضبط بیش از 8 تصویر همزمان و 2 ترابایت فضای ذخیره سازی در جعبه ی شبکه با ذخیره سازی بیش از 500 ساعت از تصاویر تلویزیون فراهم می شود.
برای کنترل بهتر تلویزیون امکان دانلود نرم افزار تلویزیون گوگل فایبر در دستگاه اندرود یا IOS شما و تبدیل هر دستگاه سازگار دیگری به یک کنترل از راه دور فوق العاده ایجاد شده است.
این سرویس در کنار مزیت های خود معایبی نیز دارد که در زیر یه آنها اشاره می نماییم:

• با توجه به پیچیدگی و حجم زیاد، این پروژه زمان بر بوده و برنامه ی مشخصی برای کشور های دیگر تعیین نشده است.
• داشتن امکان سرعت گیگابیتی در زمانی که بیشتر کاربران دارای اینترنت با سرعت محدود می باشند کارایی بالایی ندارد. درواقع زمانی می توان از این سرعت استفاده نمود که طرف مقابل هم دارای اینترنت گیگابیتی باشد تا امکاناتی نظیر ویدئو کنفرانس با کیفیت HD و امکان بازیهای حجیم آنلاین فراهم شود.
• با ورود گسترده ی گوگل فایبر، گوگل قادر به داشتن اطلاعات بیشتری از خانوار ها خواهد بود. درواقع تمام برنامه های مشاهده شده توسط خانوارها در گوگل ثبت خواهد شد.
برای اطلاع بیشتر بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

گوگل فایبر


» نظر