سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی تکنولوژی FTTX

‎(Fiber To The X)FTTX‏ یک واژه ی جمعی برای ارائه ی توپولوژی های مختلف فیبر نوری می باشد که با توجه به محل ترمینال شدن فیبر طبقه بندی شده اند.

فیبر نوری در حال حاضر برای قسمت هایی از شبکه در فواصل طولانی استفاه می شود، اما کابل کشی فلزی به طور سنتی برای امتداد از تجهیزات مخابراتی به مشتری استفاده می شود. آرایش FTTX مقادیر مختلفی از فاصله را پوشش می دهد.

• ‎(Fiber To The Node)FTTN‏ یا Fiber To The Neighbourhood ، فیبر نوری در یک قفسه که ممکن است به اندازه چند مایل از محل مشتری فاصله داشته باشد ترمینال می شود. کابل کشی از قفسه خیابان تا محل مشتری معمولا مسی می باشد.

• ‏ FTTC‏‏(Fiber To The Curb)‏ یا Fiber To The Cabinet خیلی شبیه به FTTN می باشد با این تفاوت که قفسه خیابان به محل کاربر نزدیکتر است و کابل کشی فیبر نوری معمعمولا در طول 300 متری از محل مشتری ترمینال می شود. FTTC دارای محدوده ای برای تکنولوژی های مسی با پهنای باند بالا مانند اترنت سیمی یا IEEE 1901 شبکه خطوط برق و تکنولوژی Wi-Fi بی سیم می باشد.
FTTC گاهی اوقات ‏FTTP‏ ‏(Fiber To The Pole)‏نامیده می شود که منجر به اشتباه شدن با سیستم مجزای Fiber To The Premises می شود.

• ‏FTTB‏‏(Fiber To The Building)‏ یا Fiber To The Basement، کابل کشی فیبر نوری در ساختمانی ترمینال می شود که معمولا دارای چند واحد است. تحویل سرویس به واحد های فردی از پایانه ممکن است از طریق چند روش صورت گیرد.

• ‏FTTH‏‏(Fiber To The Home)‏ کابل کشی فیبر نوری در خانه یا شرکت افراد برای مثال در یک جعبه بر روی دیوار خارج خانه ترمینال می شود.

• ‏FTTP‏‏(Fiber To The Premises)‏ برای در برگرفتن FTTH و FTTB با هم استفاده می شود. یا گاهی برای نشان دادن یک شبکه فیبر نوری خاص شامل خانه و شرکت باهم استفاده می شود...

برای دیدن ادامه مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید:

معرفی تکنولوژی FTTX

 

 


» نظر